📦ALTID FRI FRAGT - 📞KUNDESERVICE: 70707749 INFO@ZIITO.DK - 🔗 10 ÅRS GARANTI

Emilie Frost Christensen:
Kunsten at følge sit hjerte og finde den rette vej 

Q
Du arbejder til dagligt som SoMe Manager (trainee) hos Ziito ApS. Hvad er det helt præcist dit arbejde indebærer?

A
Som SoMe Manager, er ikke to dage ens - så for at beskrive det overordnet, har jeg ansvaret for virksomhedens markedsføring på de sociale medier, nyhedsbreve og blogindlæg med fokus på indretning og trends. Derudover har jeg ansvaret for virksomhedens Off-Page SEO, herunder linkbuilding og blogsamarbejder.

Jeg har et meget tæt samarbejde med brødrene Jonas og Daniel i virksomheden, hvilket betyder at vi inddrager hinanden og dermed har daglige samtaler og vendinger ift. virksomhedens strategier – det fungerer rigtig godt for os!

Q
Hvordan endte du inden for dit fag?

A
Jeg endte ret tilfældigt inden for marketing branchen. Har altid haft en interesse inden for psykologiens verden, herunder den menneskelige ageren, men mit gennemsnit rakte ikke til psykologi studiet, hvilket pludselig ledte mig over til marketing gennem en samtale med min mor, en helt almindelig dag.

Søgte derfor ind som markedsføringsøkonom og blev hurtigt klar over at fagene havde en stor indvirkning på mig. Gennem mit praktik forløb som markedsføringsøkonom hos Grønne Amalie, fik jeg endnu en åbenbaring – nemlig interessen for økologi og bæredygtighed. De mange dialoger omkring helsebranchen gav mig en dyb forståelse og var ikke i tvivl om at jeg skulle fortsætte i den retning.

Kunne ligeledes mærke hvor stor en forskel der er rent teoretisk og praktisk, og mit største ønske var derfor efter afslutningen på uddannelsen, at få noget erhvervserfaring.

Q
Hvad gør dig glad på dit arbejde?

A
Kort fortalt, er det mine kollegaer og et skønt arbejdsklima, hvor vi har stort fokus på bæredygtighed, og har indført no-waste, genbrugssortering, og at vi hver dag laver vegetarisk frokost sammen. Derudover selvfølgelig også de mange arbejdsopgaver og nye projekter vi begiver os ud i – der er altid en spændende og motiverende ånd på arbejdet, hvor resultaterne på forskellig vis, er en implementerende del af indretningen, hvilket giver et stort drive ;-)

Q
Hvordan ser en typisk dag ud for dig?

A
Min hverdag starter altid tidligt, mellem kl 05-06 så jeg lige kan nå de daglige morgenrutiner inden jeg træder ud af døren med en STOR kop kaffe, og møde ind på arbejde kl 07.00. Kan godt lide at starte tidligt, da jeg er et udpræget A-menneske og har mest energi om morgenen. Når jeg så møder ind kl 07.00, er der allerede fuld gang på lager og værksted. Vi forsøger at holde vores program meget målrettet, så vi laver løbende uge, måneds- og årsplaner - hvilket betyder at alle ved hvad de skal lave hver dag. Omkring kl 10.30 begynder vi at lave vegetarisk frokost - oftest er det Jonas og jeg som står for den del. Kl 11.00 sætter alle medarbejdere sig ned sammen og spiser, snakker og hygger. Det er vigtigt for os ikke at snakke om arbejde når vi spiser, så vi kommer helt ned i gear i pausen. Efter frokost er det tilbage til dagsplanen, som ofte indeholder daglige dialoger via mail med bloggere, opdatering af sociale medier, linkbuilding og blogindlæg (du kan læse mit seneste blogindlæg lige HER). Kl 15.00 er det fyraften og så er det ellers hjem til kæresten og katzen Simba.

Q
Hvad er din livret?

A
Alt med pasta! Jeg elsker pasta og det hænger nok sammen med at jeg gennem min barndom ofte har fået forskellige pastaretter, da jeg var EKSTREMT kræsen – så pastaretter var både et hit i hverdagen, men også på de mange campingferier i udlandet ;-) I dag er jeg på ingen måde kræsen, men pastaretter er stadig et kæmpe hit!